11/18/2009

İNANNA...

Hayalimde bir kadın portresi çizerdim.
Hiç bir durakta beklemeksizin,
Rüyalarıma bile seni sorardım.
Saç telinin kokusunu;
Alıp getirmesini beklerdim rüzgardan,
O sendin İNNANA,
Beklediğim umudum sendin İNNANA.

Ah be İNNANA!
Tadı silindi bu şehrin,
İnsanların asık suratlarını görüyorum.
Duyduğum her sesi,
Gördüğüm her yüzü,
Sen biliyorum.
Sadece seni yaşıyorum İNNANA.

Ah! neyleyim İNNANA,
Neyleyim sensiz yaşamayı.
Yaşam umudumu, aşkı aşk tadında yaşayanlara bıraktım.
Sen olmadan yaşayacağımı zannetme;
Ömrümü kelebeklere,
Bedenimi yılanlara,böceklere bırakıyorum.
Sen olmadan yaşayacağımı zannetme İNNANA,
Sensizliğe ölümü içiyorum,
Gözlerinin yokluğuna, gözlerimi ıslatıyorum.

Her hasretini çektiğimde,
Bir kez daha ölüyorum,
Beynimden vurulmuşa dönüyorum.
Sen olmadan yaşayacağımı zannetme,
Zannetme İNNANA...

Hala sigara içiyorsam;
Çok sayıda izmarit ekliyorsam kül tablasına,
Olmayışının ızdırabındandır,
Tiksintili bakışlarınla yaşadığımdandır.
Sen olmadan yaşayacağımı zannetme,
Zannetme İNNANA...
Ben sana yaşıyorum,
Var oluşunla varım,
Eğer sen yoksan;
Ben dünden yokum.

Her yanından geçişimde;
Senden kokunu çalıyorum,
Günlüğümün sayfaları arasında saklıyorum,
Uçup gitmesin, kaybolmasın diye,
Günlüğümü kitleyip,
Kitaplarımın arasına sokuşturuyorum.

Dinle beni İNNANA,
Sana söyleyeceklerim var.
Anlatsam sana olan aşkımı;
Ne gözlerin,
Nede yüreğin dayanır.
Nisan yağmurları altında;
Sensizliğin acısını soruyorum;
Dağlara, taşlara,kaldırımlara.
Sen olmadan neyleyim yaşamayı,
Neyleyim be İNNANA.

Ne olursun susma!
Sende anlat yüreğindeki gizemliliği,
Öyle bir anlat ki;
Yaşayıp yaşamayacağımı iyi bileyim,
Eğer red edeceksen,
Al eline hançeri,
Vur yüreğime,
Öyle bir parçala ki;
Bir daha bir araya gelip,
Sevmesin hiç kimseyi.
Sen olmayacaksan eğer;
Başkasını neyleyim,
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Ben dünü çoktan unuttum,
Bu günü ise hiç yaşamadım,
Yarınlarda neler gebe bilinmez.
Yarını yaşayacağımı hiç zannetmiyorum.
Sensiz yarınları neyleyim,
Sen olmadan yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Gitme vaktim geldi diyorum,
Kefene sarılmış cansız bedenimi görürsen,
Sakın olaki üzme kendini,
Tek isteğim mutlu olmandır.
Kendine iyi bak, çok iyi bak İNNANA
Her şeye rağmen hayat yaşamaya değer,
Benim için olmasada.

Eğer olurda mezarımın başına gelirsen;
Hani olurya sevmediğin halde,
Öldüğüm için uğrarsan,
Al eline bir avuç toprağımı,
Sana olan aşkımdan,
Kırmızı bir gül filizlenmezse avuçladığın toprakta;
Göz yaşı döküp,
Anlatmazsa sana olan aşkımı,
Bilki seni sevmemişimdir.
Ama emin olabilirsin ki, olacak
Ve bedenin donup kalacak.
Belki o vakit anlayacaksın,
Anlayacaksın ama;
Ben olmayacam.
Dedim ya;
Sensiz nefes almayı neyleyim,
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Söyle gecemi süsleyen meleğim,
Sen hiç uykusuz kaldın mı geceler boyu?
Gözlerin ıslandı mı aylar boyu?
Yada ölmek istedin mi hiç benim gibi?
İsteyemezsin,
Ama ben istiyorum,
Sen olmadan yaşamayı neyleyim,
Söyle, neyleyim be İNNANA

Gelde yüreğimin sesini dinle İNNANA;
Adını sayıklıyor her vakit,
Sana her baktığımda,
Bir tebbesüm umuyordum,
Sen ise hep tiksindin.
Kahkaha attığım vakitler olurdu,
Sende bilirsin,
Oysa hiç yürekten güldüğüm olmadı,
Sen olmadığın sürece, gülmeyeceğimde
Söyle bana İNNANA;
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA...

Ömrümü sana bırakıyorum İNNANA.
Kainatı verseler bana,
Yine seni değişmem.
Çarmıha gerseler beni,
İdam sehpasında son dileğimi sorsalar,
Yine adını anarım İNNANA.
Sensiz kainatı neylayim,
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Hatırlar mısın?
''Ne bakıyorsun'' diye bir soru sormuştun.
Susmuştum,anlatamamıştım.
Ama yüreğim yanıyordu,
Anlatsaydımda anlayamazdın.
Sana olan aşkım o kadar büyük ki;
Ne sen, ne de hiç kimse anlayamaz.
Ben seni hiç sevmedim ki;
Sadece, uğrunda ölecek kadar bağlanmıştım.
Söyle bana,
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Her okul çıkışında ardından bakmak,
Gidişini seyretmek,
Yeni bir bedel ödetiyor bana.
Her gün can veriyorum sensizliğe,
Yüreğim buruk,
Başım eğik,
Sarhoş misali eve dönüyorum.
Ah İNNANA!
Olmayışının ızdırabında, yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

En güzel aşk zor olansa;
En acı aşkta imkansız olandır.
Sen imkansızımsın,
Biliyorum.
Ama hayal işte,
Ya olursa umuduyla yaşarsın,
Oysa her defasında kapılar kapanır yüzüne.
Yine de kabullenmezsin,
Her kapı kapandığında yüzüne;
Yeniden can verirsin,
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.
Tanrıdan dilediğim tek duam,
Sana kavuşmak.
Bedduam ise;
Sensiz yaşayacaksam,
Cehennem ateşinde yansın bu beden.
Sensiz cenneti neyleyim,
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Her gün, her saat, her dakika,
Yeni şiirler biriktiriyorum sana.
Nefes yerine, seni çekiyorum içime.
Bakışlarını içiyorum su yerine.
Sensiz yaşamak demek;
Nefessiz, susuz yaşamaktır.
Bu da, yaşamamak demekttir.
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Ah İNNANA!
Sahte kahkahalarımın acısında boğuluyorum.
İnsanların yüzüne, sahte tebbesümler savurmak,
Ne tuhaftır, bilir misin?
Çok mutluymuşum gibi görünmek,
Daha da mutsuz ediyor beni.
Acım o kadar büyük ki;
Hiç kimseye çektirmeye hakım yok,
Bir tek kendim yaşamak istiyorum,
Yeter ki sen mutlu ol.
Ben olmasamda olur.
Sensiz mutluluğu neyleyim,
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Geceler boyu, sokağınızdan geçtiğim olurdu.
Artık geçmiyorum,
Sırf beni gördüğünde; mutsuz olmayasın,
Üzülmeyesin diye,
Aşkımı yüreğime gömüp,
Geçmiyorum sokağınızdan.
Seni görmediğim her vakit;
Acıdır, kahırdır benim için.
Yinede mutluluğun için,
Kabullendim her şeyi.
Benliğimi bıraktım,
Yaşama sevincimi bıraktım,
Sen olmadan yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Elinden tutmak,
Saç tenlerine dokunmak,
Ve bir ömür boyu gözlerinin içine bakmak,
Hayallerimde saklı kaldı.
inanamadığın halde, yine söyliyeyim;
Ebediyete gitme vaktim yaklaştı,
Gün geçtikçe,
Biraz daha kopuyorum senden,
Biraz daha uzaklaşıyorum.
Gözlerimi senden ayırmamamın sebebi bu,
Sana doymadan gitmek istemiyorum,
Bir türlü doyamıyorum ki sana,
Karşımda olduğun halde;
Seni yine de çok özlüyorum,
Hasretimi gideremiyorum.
Ah İNNANA!
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Dayan İNNANA;
Benden kurtulmana az kaldı,
Biliyorum beni hiç sevmedin,
Olsun, sen sevmesende olur,
Ben seviyorum ya,
O bana yeter de artar bile.
Gidişime mutlu olacaksan;
Söyle bana İNNANA,
Mutlu olacaksan,
Ben şimdiden gitmeye hazırım,
Yeter ki sen mutlu ol.
Ben olmasamda olur,
Sensiz mutlu olmayı neyleyim,
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Beni sevmesende,
Başkasının olsanda,
Mutlu olamazsın.
Aşkımın büyüklüğü, seni yakıp kavuracak.
Mutlu olmanı istesemde olamazsın,
Kara toprağın altına girsemde,
Sana olan sevgim, yakanı bırakmayacak.
Sen benimle mutlu olmasanda,
Bensizde mutlu olamazsın.
Sen kimseyi sevemezsin İNNANA.
Hiçkimse de, seni benim kadar sevemez.
Ben de sensiz olamam.
Ah İNNANA!
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Sana son bir seslenişim olacak,
Ağzımdan dökülen son sözcükler,
Ve son ilanı aşk olacak.
Her şeye rağmen yinede gideceksen;
Git İNNANA,
Mutlu olacağına inandığın yere git.
Git ellerin ol,
Seni, benim kadar sevecek olana git.
Seni benim kadar sevmicekse;
Ona ve sana tek bedduam,
Aşkımın ateşinde yanasınız...

Sensiz olduğum her vakit,
Ahlar, vahlar bitmiyor.
Bu şehri alemin karanlığında,
Gördüğüm hayale kapılıp,
Seni arıyorum İNNANA.
Kendime geldiğimde ise,
Bir çöl ortasında buluyorum kendimi.
Ve sen...
Sen yoksun orda.
Söyle bana İNNANA,
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Ah İNNANA!
Döksem içimdekileri,
Ne kainattaki kalemler,
Nede kağıtlar, yetmez içimdekileri yazmama.
Bu şiir bitmeyecek İNNANA,
Olsanda olmasanda bitmeyecek,
Yinede olmanı isterdim.
Ah...ah
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Hasretini çekmek zor,
Sensizliğe alışmak, daha da zor.
Bilsem ölüm seni bana kavuşturacak,
Seve seve ölürdüm.
Bilsem sana kavuşmanın bedeli, cehennem ateşinde yanmaktır,
Koşa koşa atarım bedenimi.
Sende anlat bana;
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Anlat bana yaşama sebebim,
Anlat da dinliyeyim kahkahalarımın acı yüzü.
Çok olmasada,
Zerre büyüklüğünde beni sevmedin mi?
Beni her gördüğünde,
Kalbinin ritmi değişmedi mi?
İnsafa gelip hiç sevmek istemedin mi beni?
Sevmemişsen,
Sevmek istememişsen,
Beni, beninle baş başa bırak,
Beni, acılarımla baş başa bırak,
Bende yaşamak istemeyecem çünkü.
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Seni dillere destan etmek, mutluluğumdur
Sana yemin ki,
Sana olan aşkımı duymayan, kalmayacak kainatta,
Her dudaktan benim sana olan aşkım haykırılacak,
Nasıl ki kavuşmayanlar olarak;
Kerem ile Aslı,
Mem u Zin,
Biliniyorsa kainatta.
Karşılıksız aşk olarak da,
Benim sana olan aşkım bilinecek.
Destanlar yazacaklar,
Tarihin kitaplarına konu olup,
Edebiyattaki şiirlere, yazılara konu edecekler.
Ah...ah
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA.

Şu an, bir uçurumun kenarındayım.
Elimden tutmak, yaşatmakta elinde,
Beni ölüme terk etmekte senin elinde.
Seni bekliyorum,
Ya yaşatırsın beni,
Yada vicdanınla savaşıp, ölüme terk edersin beni.
Elimden tutmayacaksan eğer;
Sensiz yaşamayı neyleyim,
Neyleyim be İNNANA...

Abdulgafur Gündüz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder